Escape from tarkov wiki

Свита[]

Заводские — свита Решалы
. Четыре тяжеловооруженных бойца, судя по форме это бывшие сотрудники ДПС. У них у всех к прозвищу добавлено слово Заводской. Они вооружены модифицированными автоматами АК-74, одеты в броню 3-4 класса, и шлемы с забралами. Так же у них есть оглушающие и осколочные гранаты, которыми они довольно эффективно пользуются.

По квесту Путь охотника. Справедливость от Егеря надо убить 3 Диких одетых в «гаишную форму». Заводские одетые в форму ДПС отлично засчитываются по этому квесту.

Иногда приставка «Заводской» встречается у обычных ботов на других локациях. Это недочет в игре. Не надо думать что настоящие Заводские могут появляться на других локациях.

Usable Keys

Icon Key Name Loot Used in Quest
Factory Emergency Exit Key
Dorm guard desk key
Dorm room 104 Key
Dorm room 105 Key
Dorm room 110 Key
Dorm room 114 Key
Dorm room 206 Key
Dorm room 103 Key
Dorm room 108 Key
Dorm room 118 Key
Dorm room 203 Key
Dorm room 204 Key
Dorm room 214 Key
Dorm room 218 key
Dorm room 220 Key
Dorm room 303 Key
Dorm room 306 Key
Dorm room 308 Key
Dorm room 315 Key
Dorm room 314 marked key
Machinery key
Folding car key
Military base checkpoint key
Tarcone Director’s office key
Portable cabin key
Portable bunkhouse key
Trailer park portable cabin key
Gas station office key
Gas station storage room key
Unknown key
USEC stash on Customs key

Table Legend

Icon Meaning
Safe
Medcase/Medbag SMU06
PC block
Grenade box
Drawer
Cash register
Wooden ammo box
Wooden crate
Weapon box (4×4)
Weapon box (5×2)
Weapon box (5×5)
Weapon box (6×3)
Jacket
Sport bag
Toolbox
Loose Valuables (Golden neck chain, Physical bitcoin, Figurines, etc)
Loose Currency
Loose Loot (Meds, Weapon mods, Provisions, etc)
Standing Weapons Rack

Authorities[]

The representative body of the local government — the Municipal Council — has been functioning since 1997. By the results of March 1, 2011 elections, a new staff filled the 4th convocation (of 22 delegates: 13 — from United Russia, 5 from Just Russia, 4 from the Communist Party, and 2 independent candidates). The Tarkov urban municipal district is lead by the Head (Mayor) of the municipal district. The executive and administrative body of the local government is represented by the local administration of the city of Tarkov.

The head of the Tarkov Municipal District is Dmitry Vasilyevich Vishnevsky.
The head of the local administration of the Tarkov Municipal District is Andrey Gennadyevich Samsonov.

Примечание[]

  • Каждый навык имеет несколько этапов скорости прогрессии:
    1. 129% скорость прогрессии: В начале рейда навыки прогрессируют со скоростью 129% (обозначается синей стрелкой ), пока не будет достигнут первый порог, уникальный для каждого навыка.
    2. 100% скорость прогрессии: При достижении первого порога навык будет развиваться с обычной скоростью (обозначается отсутствием стрелки).
    3. 50% скорость прогрессии: Как только будет достигнут второй порог, умение получит 50% штраф к скорости прокачивания (обозначено красной стрелкой ).
    4. 75% скорость прогрессии: После 3-х минут не прокачки навыка штраф скорости улучшения навыка уменьшается до 25%.
    5. 100% скорость прогрессии: Если навык не прокачивать в течение 16 минут, скорость развития навыка возвращается к нормальной. Любое дальнейшее повышение навыка после этой стадии будет повторно применять 50% штраф в течение меньшего периода времени.

Extractions

To locate the extractions use the below the table.

Extraction Name Faction Always available Single-Use Requirements
Administration Gate Scav
Crossroads All
Dorms V-Ex PMC per player

Maximum of 4 players

Factory Far Corner Scav
Factory Shacks Scav
Military Base CP Scav
Old Gas Station PMC Green flares = Open
Old Gas Station Gate Scav
Old Road Gate Scav
Passage between rocks Scav
RUAF Roadblock All Searchlight on = openNote: Occasionally does not work
Railroad To Military Base Scav
Railroad To Tarkov Scav
Railroad to Port Scav
Scav checkpoint Scav
Smuggler’s Boat PMC Campfire lit = open
Sniper Roadblock Scav
Trailer Park PMC
Trailer Park Workers’ Shack Scav
Warehouse 17 Scav
Warehouse 4 Scav
ZB-1011 PMC
ZB-1012 PMC Searchlight on = open
ZB-013 PMC Activate lever in Warehouse 4.+

Used to open the door to the extraction

Экипировка[]

Обратите внимание, что основное оружие может иметь множество модификаций, и показанные ниже являются примерами

Иконка Оружие Боеприпас Моды
Пистолет-пулемет ПП-91-01 «Кедр-Б» 9×18ПМ
Пистолет-пулемет HK MP5 9×19 (Navy 3 Round Burst) Цевьё алюминиевое для MP5 (TL-99)Глушитель AAC «Illusion 9» 9x19mm
Пистолет-пулемет TDI KRISS Vector Gen.2 .45 ACP Магазин «Magex G30» для Glock .45 ACP

Адаптер Direct Thread Mount для Silencerco Omega 45k с глушителем SilencerCo Omega 45k .45 ACPТактическая рукоятка BCM MOD.3Адаптер для установки прикладов на Vector с заглушкой приклада с антабкой для Vector

Пистолет Сердюкова СР1МП «Гюрза» 9×21
Нож сектанта
Граната Ф-1
Иконка Предмет
Красная ключ-карта
Жёлтая ключ-карта
#21WS
Защищенный флеш-накопитель

Insurers[]

Except for raids on The Lab, make sure to always insure the gear you go out with using the Insurance Screen, just before entering the lobby. You can click on the «Insure All» button to make sure that you select all of your belongings. To confirm, press the «Insure» button just above «Ready». You can choose to insure with Prapor or Therapist:

«Insure All» and «Insure» buttons

It is also possible to insure items directly in your stash by simply right clicking on the item, and then selecting «Insure». You can then select which insurer to use. It should be noted that if you insure a container, everything inside that container will also be insured as well. This can be used as a quick method of insuring multiple weapons, mods, or other items all at once. Any items insured using this method will show up in the pre-raid insurance screen.

The insurance screen while used in a player’s stash

  • Prapor is cheaper and returns your insured items after 24–36 hours. You have 4 days (96h) to collect the returned items.
  • Therapist is 1.75x more expensive but returns your items after 12–24 hours. You also have 6 days (144h) to collect the insured items instead of the 4 that Prapor offers.

Loot

Note that the primary weapons can have numerous mod variations and those shown below are examples.

Icon Weapon Ammunition Mods
OP-SKS Fab Defence UAS Stock for SKS Trijicon SRS-02 reflex sight ProMag AALVX 35 7.62×39 35-round SKS magazine. Zenit DTK-1 7.62×39 & 5.45×39 muzzle brake & compensator for AK Ultrafire WF-501B Flashlight or LAS/TAC 2 tactical flashlight
Special Sniper Rifle VSS Vintorez SVD Low sidemount 20-round 6L25 9×39 VSS magazine or 30-round SR3M.130 9×39 SR3M magazine Valday PS-320 1x/6x Scope
Remington Model 870 12ga shotgun Eotech EXPS3 holographic sightMagpul MOE M870 forestockSurefire XC1 tactical flashlightM870 12ga 10-shell magazine
PP-91-01 Kedr-B 9x18PM SMG
Stechkin Automatic Pistol 9x18PM
F-1 hand grenade
UVSR Taiga-1
Icon Backpack
Sanitar bag
Icon Earpiece
Walker’s Razor Digital headset

Scav Bosses can hold any key or keycard in their pockets.

Icon Item
Grizzly First Aid Kit
Surv12 field surgical kit
CMS kit
Morphine injector
M.U.L.E. stimulant injector
«Obdolbos» cocktail injector
P22 injector
Meldonin injector
AHF1-M stimulant injector
Key card with a blue marking
Health Resort east wing room 110 key with a blue tape
LEDX Skin Transilluminator

Exceptions[]

MIA

Ending a raid with the Missing in Action status will not bring back insured equipped items.
The Missing in Action status can be achieved if:

  • You do not extract before the end of the raid
  • You die from dehydration

If you do not think you are going to make it to the extraction point in time, you should throw away your insured items.

Non-insured items inside insured containers

  • If you insure a with ammunition inside, you will only get the magazine back. In the same fashion, an insured backpack or chest rig with medical items inside will not yield the meds back.
  • If an insured container is lost, and contains an uninsured item (for example, a backpack containing a weapon you looted), the uninsured item will not be brought back with the container.

Субподрядчики[]

Подтвержденные

Фирмы, связь которых с корпорацией подтверждена документально.

  • USEC – неправительственная военизированная организация, осуществляющая охрану структурных подразделений корпорации.
  • Tarcone — логистическая компания, один из офисов которой находится на таможенном терминале “Дальний-2”.
  • Lindi Kivinje – танзанийская компания, род деятельности неизвестен. Владелец сухогруза Ocean Slogger, использованного для эвакуации ключевых сотрудников компании и вещественных доказательств.

Логотип

  • Paradigm Shipping Terminal – компания, владеющая частью грузового порта Таркова. У них TerraGroup Labs арендовала несколько складских помещений, в которых операторами BEAR были обнаружены готовые к погрузке контейнеры с неизвестным содержимым ().
  • ОАО «Гранит-М» – один из местных субподрядчиков, род деятельности неизвестен.
  • Отряд «Blackfox» — неизвестное военнизированное подразделение TerraGroup Labs. Предположительно, относится к силам специального назначения корпорации для выполнения особых задач. Под их покровительством, преступные группировки Диких под ВОЗМОЖНЫМ руководством торговца Огрызка провели полномасштабный штурм укрепленного морского порта ВС РФ на территории Таркова при помощи взрывчатки С4 и 120-мм миномётных расчетов. Под прикрытием лобовой атаки Диких, отряд Blackfox проник на территорию порта и успешно изъял кейс с секретной информацией по биологическим экспериментам TerraGroup Labs. Предположительно, данный кейс имеет ключевую роль в событиях Таркова и к будущей глобальной катастрофе вселенной Russia 2028

Возможные

Фирмы, связь которых с корпорацией подтверждена косвенными уликами.

Emergency Measures Agency – род деятельности неизвестен. На въезде в режимную зону порта размещена связанная с этой фирмой табличка, там же можно найти их минивен с черными военными номерами.

ООО «Автотранс» – транспортная компания. Автомобили этой фирмы можно найти на многих объектах корпорации; они также застряли в пробке на мосту, вызванной операторами BEAR, наряду с фурами Terra Group.

Base game content[]

  • Main storyline quests
  • Daily quests
  • Tutorial
  • Karma system
  • Clan system (clan leader, deputy and sales representative; clan quests and clan stash) (in DLC)
  • Non-authentic voiceovers — English Speaking BEARs with Russian Accent
  • Subtitles for voiceovers
  • Dragging bodies — originally mentioned in the 2016 Dev Report here
  • Free positioning of attachments and telescopic stocks
  • NVGs and Thermal scopes/goggles will require batteries
  • Advanced weapon jamming (0.13 patch)
  • Ammunition quality
  • Execution
  • Sneaking into a room while aiming from an ajar door
  • Interactive environment — functional light switches, generators, power switches and more
  • Ability to climb ladders
  • Ability to vault over things
  • Lockpicking with multitool — Animation shown in the 2016 Dev Report here
  • Breaching doors with grenades
  • Healing of another player
  • Expanded medical & health system (e.g Managing stress/sickness/blood pressure)
  • Traveling to trader locations to buy/sell
  • Usage of consumables while having a full inventory
  • Realistic armor plates location and hitbox
  • Adjustable iron sights
  • Animation for magazine reloading with ammo
  • Camouflage/paint for weapons
  • Opening locks with a shotgun
  • Easter egg on book about Tarkov
  • Durability of each part of the weapon
  • Сoughing and choking with smoke
  • Ability to kick and knock down
  • Using bayonets on weapons
  • Wipe visor animation
  • Regular army NPC
  • UNTAR NPC
  • Debit card for easy money storage
  • Weather forecast
  • Quests for scavs
  • Barricades
  • Dynamic loot points
  • There will be sounds of a collision of weapons and objects against the walls, from a collision with a character, etc.
  • The glasses will have a corresponding effect — sunny with dimming, yellow for fog, etc.
  • Heating the barrel of the weapon, distorting aimed shooting
  • Mags spark
  • Clock watch animation
  • Combining low charge kits
  • List of skills upgraded after the raid
  • Noise during activation of the fuse in the grenade

Органы власти[]

Представительный орган местного самоуправления — Муниципальный Совет — функционирует с 1997 года. В результате выборов 1 марта 2011 года был избран новый состав IV созыва (из 22 депутатов: 13 — от Единой России, 5 — от Справедливой России, 4 — от КПРФ, 2 — самовыдвиженца). Глава муниципального образования города Таркова — Глава (мэр) муниципального образования. Исполнительно-распорядительный орган местного самоуправления — Местная администрация муниципального образования города Таркова.

  • Глава муниципального образования города Таркова — Вишневский Дмитрий Васильевич.
  • Глава местной администрации муниципального образования города Таркова — Самсонов Андрей Геннадьевич.

Поведение[]

Штурман и его свита будут сражаться с игроком на большом расстоянии, защищая территорию лесопилки. Они предпочитают держать дистанцию т.к. они не вооружены оружием ближнего боя.
Также они предпочитают занимать позиции между укрытиями и прячутся в окружении. Один из помощников может попытаться обойти и напасть с фланга, пока сам Штурман со вторым телохранителем подавляют огнем сидящего на месте игрока.

Мгновенно обнаруживает игрока, если тот в прицеливании посмотрел на него (даже если не словил босса ровно в перекрестие прицела, а просто посмотрел в его сторону в прицеле). Обнаружение не срабатывает, если прицеливаться с расстояния более 200м.

Барахолка[]

Барахолка представляет собой полную коллекцию всех сделок игроков и торговцев-NPC. Система работает на основе «предложения», позволяя каждому торговцу создавать комплексные сделки для других участников.

Главный экран барахолки

Пользовательский интерфейс

На барахолку можно попасть из меню «Торговля» с помощью кнопки на самом верху экрана. Когда игрок заходит на барахолку, ему будут представлен список всех доступных сделок, созданных игроками или торговцами-NPC.

Экран барахолки разделён на три основные секции: экран «Поиска», изображенный на картинке выше, экран «Список Желаемого», который показывает все предметы которые были в него добавлены самим игроком через специальное меню взаимодействия, и экран «Мои сделки», который показывает все сделки созданные игроком.

Список сделок можно фильтровать с помощью меню в левой части экрана, либо с помощью функции поиска. Каждая категория имеет подкатегории и т.д. (Оружие > Пистолеты). Каждая категория содержит в себе предметы всех её подкатегорий.

Справа сверху игрок может выбрать вид отображения сделок (Сейчас отключено), посмотреть свой баланс, репутацию, или создать свою сделку с помощью соответсвующей кнопки.

Создание сделки

Сделки

Сделки — предложения обмена созданные игроками либо NPC-торговцами, в которых игрокам предлагается обменяться предметами с другими игроками или NPC- торговцами. Система почти не имеет лимитов, но есть некоторые общие правила:

  • Все предметы можно обменивать, включая деньги.
  • Предметы которые обычно не стакаются, стакнутся для создания только одной сделки.
  • Нельзя предлагать несколько типов предметов, однако просить можно до 3.
  • Один и тот же предмет могут одновременно предлагать и запрашивать.
  • Запрашивать можно только изученные вещи.

По достижению 20 уровня персонажа, игрок может создавать свои собственные сделки на барахолке, предлагая любые предметы из своего тайника, если они изучены игроком. Перед тем как создавать сделку, игрок должен помнить, что:

  • После создания сделки, сумма налога в рублях будет снята с баланса игрока.
  • Галочку «За все выкладываемые предметы» можно поставить, чтобы установить цену за все стакнутые предметы, а не за 1 штуку.
  • Игрок может создать ограниченное количество сделок, в зависимости от его репутации.
  • Если предмет не был продан по истечении времени у сделки, репутация игрока снизится.

После того, как сделка будет завершена, предметы будут отправлены обоим игрокам почтой через торговца «Барахольщика».

Репутация

Каждый игрок имеет свою репутацию на барахолке, от которой зависит количество сделок, которые игрок может одновременно создать.

  • Репутация поднимается на 0.01 за каждые ₽100,000 (либо эквивалент в любых других предметах), полученные при продаже на барахолке.
  • Репутация понижается на 0.01 если сделка не была завершена обычным способом (т. е. не продалась в установленное время или была удалена самим игроком)

Кол-во слотов для сделок увеличивается при достижении определенного значения репутации и уменьшаются при падении ниже него. Все пороги можно увидеть в следующей таблице:

Репутация Кол-во сделок
От До
-∞ -2 1
-2 0.2 2
0.2 10 3
10 30 4
30 50 5
50 70 6
70 100 7
100 150 8
150 250 9
250 500 10
500 750 12
750 1000 14
1000 +∞ 18

Комиссия

Комиссия, которую вам придётся заплатить чтобы выставить предмет на Барахолку высчитывается по следующей формуле:

VO × Ti × 4PO × Q + VR × Tr × 4PR × Q

Где:

  • это общая ценность предлагаемых предметов, т.е. стандартная цена на предмет, умноженная на его количество. Стандартная цена заранее определена для каждого предмета.
  • это общая ценность запрашиваемых предметов, т.е. стандартная цена на каждый запрашиваемый предмет, умноженная на их количество.
  • множитель, подсчитываемый как .
  • множитель, подсчитываемый как .
  • это либо когда на «За все выкладываемые предметы» стоит галочка, либо количество предлагаемых предметов если галочка не стоит.
  • и — константы, на текущий момент установленные как .

30% комиссии будет вычтено, если у игрока построен .

После подсчёта итог округляется. Стандартную цену предмета можно узнать, поделив цену продажи предмета торговцу на его собственный множитель. Множители: Барахольщик=0.62, Терапевт/Егерь=0.6, Механик=0.56, Прапор=0.5, Миротворец~0.495, Лыжник=0.49, Скупщик=0.4. Прочность предмета также влияет на его стоимость, т.е. для подсчёта стандартной цены следует использовать предметы с полной прочностью.

Weapon mods[]

  • Aklys Defense AKSV Integral AK Suppressor
  • Bipods
  • Range Finders
  • More thermal scopes
  • Rail cover for AR weapons
  • Carbone hanguard for AK by CustomGuns
  • Target-one DBAL-PL Dual beam aiming
  • Nightforce NXS 2.5-10×24 scope
  • Many Lone Star Armory mods
  • Trijicon 4×32 ACOG LED Illuminated Scope
  • «Elite» parts of AK and M4
  • Special smg stocks for visor
  • More drums for Saiga
  • Custom parts by Kiba arms for AS VAL and SVDK (AS VAL mod 3 and TKPD variants)
  • Tactical MP5 A Series Handguard with Steel 6V Flashlight
  • Hexagon handguard for PP-19-01 Vityaz
  • RIS handguard for AKS74U
  • Muzzle brake Jet 5.45
  • «Fenix» flashlight
  • Magazine «Pufgun» for AKM 7.62×39, 30 rounds, olive
  • Custom upper rails for AUG A3
  • Gemtech integral upper
  • SAG AK chassis MK2
  • Knight’s Armament Company KAC QDC Suppressor 6.5×35
  • Silencerco Sparrow 22 .22LR silencer
  • 725mm barrel for MP-43e-1s 12ga
  • 510mm barrel for MP-43e-1c 12ga
  • GK-01 compensator
  • PGO-9
  • Yukon Sentinel 2.5×50
  • Custom handguard for AK with rails
  • PU scope adapter for SKS
  • DPMS Pistol Grip Panther-Style AR-15
  • Tan version of Magpul MOE pistol grip for AK
  • Wood furniture for SA-58
  • Hexagon silencer for Mosin Nagant

Dealers[]

  • The pillars of commerce in the ruined, beleaguered Norvinsk. Each dealer specializes in a particular category of goods, be they military gear, weapons, or meds. While their prices are typically steep, you get what you pay for — and more importantly, you can build reputation with each dealer through Quests, to reduce the commission they receive (additional markup you pay on sales and purchases), receive better offers in general, and so on.
  • Dealers also offer additional services, such as repairs and insurance (allowing you to recover your gear in case of death during a raid).
Nickname Name Image Origin Location Wares Currency Used Description
Prapor Pavel Yegorovich Romanenko Russian Federation Verkhneye urban settlement Post-Soviet Bloc weapons, ammunition, grenades, magazines, weapon modifications Roubles (₽) The Warrant officer in charge of supply warehouses on the sustaining base enforcing the Norvinsk region blockade. Secretly supplied the BEAR PMC operators with weapons, ammunition, and various other provisions he had at his disposal during the Contract Wars.
Therapist Elvira Khabibullina Russian Federation Tarkov City Medical supplies, Maps, Groceries, Containers Roubles (₽)Euros (€) Head of the Trauma Care Department of the Tarkov Central City Hospital.
Fence <Real name unknown> Unknown A network of trading outlets all over the Norvinsk region Anything sold to him, Uninsured Gear Roubles (₽) The conflict had barely started when Fence began setting up anonymous outlets for buying and selling goods. Keeping incognito, he nevertheless managed to put together a well-organised smuggler network, operating all over the Norvinsk region.
Skier Alexander Fyodorovich Kiselyov Russian Federation Tarkov Customs District Containers, weapons, ammunition, weapon modifications, Euros Roubles (₽)Dollars ($)Euros (€) Previously a port zone customs terminal employee, who initially oversaw dealings of the terminal’s goods. Over the course of the conflict, he put together a gang of thugs in order to grab everything of value that he could lay his hands on in the vicinity of the terminal.
Peacekeeper Tadeusz Pilsudski Republic of Poland Tarkov Port District Western/NATO weapons, ammunition, grenades, magazines, weapon modifications, US dollars Dollars ($) UN peacekeeping Force supply officer, based in one of the central checkpoints leading to the Tarkov port zone. The blue helmets have been seen poking their heads into small deals from the very beginning of the conflict, buying everything of value in exchange for western weapons, ammo, and all kinds of military equipment.
Mechanic Sergey Arsenyevich Samoylov Unknown Chemical Plant Factory within the Customs District Ammunition, Glock 17/18, Weapon Modifications, Magazines, Western/NATO Weapons Euros (€)Roubles (₽)Bitcoin (₿) A former chemical plant foreman, who from the very beginning of the conflict took to weapon modification, repairs, and maintenance of complex equipment and technology. He prefers clandestine solo living and operates discreetly, while placing complicated and challenging tasks above all else.
Ragman Abramyan Sarkisivich Arshavir Unknown Interchange Clothing, armor, backpacks, tactical rigs, gear Roubles (₽) Previously, he worked as a director in a shopping center located in the suburbs of Tarkov. Now dealing in mostly clothing- and gear-related items, anywhere from sunglasses to body armor.
Jaeger Ivan Egorovich Kharitonov Unknown Priozersk Natural Reserve Post-Soviet Bloc weapons, Ammunition, Magazines, Weapon Modifications, Hideout resources Roubles (₽) Before the conflict he worked as a hunter in the Priozersk Natural Reserve under the State Hunting Service. A professional hunter and survival specialist. Even now, he still guards the reserve’s hunting grounds from various aggressive individuals.

Опыт[]

Почти все действия в Escape From Tarkov дают игроку опыт, например, убийство ЧВК или Диких, нахождение предметов и квесты.
Ниже приведена таблица, показывающая XP, необходимый для повышения уровня, и общую сумму необходимого опыта.

Нижеприведенные данные корректны для версии 12.11

Иконка Уровень От предыдущего уровня Общая сумма
1
2 1 000 1 000
3 3 017 4 017
4 4 415 8 432
5 5 824 14 256
6 7 221 21 477
7 8 546 30 023
8 9 913 39 936
9 11 268 51 204
10 12 519 63 723
11 13 840 77 563
12 15 150 92 713
13 19 168 111 881
14 22 793 134 674
15 26 465 161 139
16 30 278 191 417
17 33 777 225 194
18 37 172 262 366
19 40 118 302 484
20 43 267 345 751
21 45 898 391 649
22 48 795 440 444
23 51 922 492 366
24 55 530 547 896
25 61 170 609 066
26 66 847 675 913
27 72 561 748 474
28 78 312 826 786
29 84 099 910 885
30 89 924 1 000 809
31 95 784 1 096 593
32 101 682 1 198 275
33 110 976 1 309 251
34 120 329 1 429 580
35 129 741 1 559 321
36 139 211 1 698 532
37 148 740 1 847 272
38 158 328 2 005 600
39 167 975 2 173 575
40 177 680 2 351 255
41 187 444 2 538 699
42 197 267 2 735 966
43 210 619 2 946 585
44 224 052 3 170 637
45 237 565 3 408 202
46 255 159 3 659 361
47 264 834 3 924 195
48 278 589 4 202 784
49 292 426 4 495 210
50 306 343 4 801 553
51 320 341 5 121 894
52 334 420 5 456 314
53 353 353 5 809 667
54 372 396 6 182 063
55 391 550 6 573 613
56 410 813 6 984 426
57 430 187 7 414 613
58 449 671 7 864 284
59 469 265 8 333 549
60 497 503 8 831 052
61 529 571 9 360 623
62 567 955 9 928 578
63 613 270 10 541 848
64 664 452 11 206 300
65 740 677 11 946 977
66 842 166 12 789 143
67 1 031 409 13 820 552
68 1 408 935 15 229 487
69 1 976 578 17 206 065
70 2 500 000 19 706 065
71 3 000 000 22 706 065
72 3 500 000 26 206 065
73 4 000 000 30 206 065
74 4 500 000 34 706 065
75 5 000 000 39 706 065
76 5 500 000 45 206 065
77 6 000 000 51 206 065
78 7 000 000 58 206 065
79 10 000 000 68 206 065
80 Получение уровня (80) невозможно

Escape from Tarkov. Рейд. Полный фильм[]

19 мая 2021 года, на ютуб канале Battlestate появилась полная версия сериала смонтированная в один фильм. Фильм от сериала отличается немного другой склейкой сцен в начале. Фильм начинается со сцены сбора Скифа дома, и заявления его невесты о том, что она разрывает с ним отношения. Потом идет вставка с новостями про ситуацию в Таркове. В сериале сцена с невестой была ближе к середине.
Некоторое сцены стали чуть длиннее. Но ничего интересного или нового они не показывают.

  • Показаны переговоры юсеков которые перестреливались с группой засевшей в ангаре (1 сезон). Юсеки комментируют постановку дымов бировцами, планы по зачистке ангара, и пытаются связаться по рации с пулеметными лежками у Ж/Д станции.
  • Сцена в точке библиотека, когда Скиф находит хедкам юсека. Более подробно показывается как он достает карту памяти, вставляет ее в телефон, показывает товарищам.
  • Сцена с расстрелом юсеками мирного персонала в лаборатории. Она длиннее, плюс показывают огневой контакт с бывшей группой Скифа. Чуть длиннее сцена как забирают часы с трупа Моряка.
  • Длиннее сцена после речи Скифа, который призывает отомстить за погибших товарищей. Показано что группа почти полным составом поддержала его, и поэтому командир решает нанести удар по базе юсеков на Полихиме.
  • Сцена сборов перед штурмом базы на Полихиме длиннее
  • Чуть длиннее сцена когда юсек забегает в душевые и начинает смотреть в окно. Тут показано, что он взволнован тем, что не смог связаться с постами которые уничтожили бировцы…

https://youtube.com/watch?v=q9OIT7W24V8%3F

Description[]

Background

At the onset of active hostilities in the city, in addition to the predictable humanitarian consequences, a special trend is observed that represents a threat for both civilians and armed forces of the conflicting parties. Due to the tense situation in the city prior to the open conflict, Tarkov has developed conditions attractive for all kinds of criminals and antisocial personalities. In addition, the development of the underworld business, especially in recent years, has encouraged the formation of a certain population stratum previously not directly associated with criminals, but, due to their moral and ethical inclinations, prone to antisocial actions in certain cases concerned with their own benefit. Thus, at this point, the formation of groups actively engaged in looting, robbery and armed attacks can be observed in Tarkov, invariably coupled with violence against the civilian population and even military staff. Recently, these groups have earned a nickname from the locals — Scavs.

The Scav groups are quite varied, have diverse ethnic, social and quantitative composition, as well as the different levels and quality of equipment and varying degrees of sustainability. By far, three of these groups the are considered to be the most stable and organized.

Summary

Scavs are Tarkov locals who decided to walk the path of bandits. Essentially, a Scav is a side character which can deliver you an entirely different gameplay experience. Equipment, weapons, place and time of Scav spawning on location are set randomly. They can be recruited by players via the Hideout.

  • «Grizzle» armed group. Real name unknown.
  • B. S. Pashutin (Boris Semyonovich) armed group. (Alias — Fiend)
  • Y. G. Zhilnov (Yaroslav Grigoryevich) group. (Alias: Yarik, Yaga)
  • B. T. Stoporenko group (alias — Lawyer). Does not have an extended description.
  • Normal scavs (poorly armed; topic of this page)
  • Scav Raiders (medium armed)
  • Bosses and guards (well geared)
  • Cultists (well geared and stealthy)

List of Stimulators[]

Icon Name Type Buffs Debuffs Use Time (s)
SJ1 TGLabs combat stimulant injector Stimulator 1s Delay; 180s Duration:
  • Increases Endurance (+20)
  • Increases Strength (+20)
  • Increases Stress Resistance (+20)
100s Delay; 200s Duration:
  • Decreases energy recovery (-0.25/s)
  • Decreases hydration recovery (-0.3/s)
2
eTG-change regenerative stimulant injector Stimulator Removes:

1s Delay; 90s Duration:

  • Increases Metabolism (+20)
  • Increases Immunity (+20)

1s Delay; 60s Duration:

  • Increases health regeneration (+6.5)
  • Increases energy recovery (+0.5/s)
65s Delay; 20s Duration:

Decreases energy recovery (-3/s)

65s Delay; 60s Duration:

  • Decreases Health (-5)
  • Decreases Endurance (-5)
2
SJ6 TGLabs combat stimulant injector Stimulator 1s Delay; 240s Duration:
  • Increases max stamina (+30)
  • Increases stamina recovery rate (+2)
200s Delay; 40s Duration:
  • Causes hands tremor
  • Causes tunnel effect
2
SJ9 TGLabs combat stimulant injector Stimulator 6s Delay; 300s Duration:

Lowers body temperature (-7 °C)

6s Delay; 300s Duration:

Decreases Metabolism (-20)

300s Delay; 120s Duration:

Adds

2
Propital regenerative stimulant injector Stimulator Removes:, Adds: for 240 seconds

1s Delay; 300s Duration:

  • Increases Metabolism (+20)
  • Increases Health (+20)
  • Increases Vitality (+20)
  • Increases health regeneration (+1)
270s Delay; 30s Duration:
  • Causes hand tremor
  • Causes tunnel effect
2
Zagustin hemostatic drug injector Stimulator Removes:

1s Delay; 180s Duration:

Increases Vitality (+20)

No Delay; 180s Duration:

Prevents bleeding

170s Delay; 40s Duration:
  • Causes hand tremor
  • Decreases hydration recovery (-1.4/s)

1s Delay; 180s Duration:

Decreases Metabolism (-5)

2
Adrenaline injector Stimulator Removes:Adds: for 60 seconds

1s Delay; 60s Duration:

  • Increases Endurance (+10)
  • Increases Strength (+10)
  • Increases Recoil Control (+10)

1s Delay; 15s Duration:

Increases health regeneration (+4)

50s Delay; 30s Duration:
  • Decreases energy recovery (-0.8/s)
  • Decreases hydration recovery (-1/s)

1s Delay; 60s Duration:

Decreases Stress Resistance (-10)

2
Meldonin injector Stimulator 1s Delay; 900s Duration:
  • Decreases damage taken (except the head) (-10%)
  • Increases stamina recovery rate (+0.5)
  • Increases Endurance (+20)
  • Increases Strength (+10)
30s Delay; 900s Duration:
  • Decreases energy recovery (-0.1/s)
  • Decreases hydration recovery (-0.1/s)
2
AHF1-M stimulant injector Stimulator 1s Delay; 60s Duration:
  • Increases Health (+5)
  • Prevents bleeding
1s Delay; 120s Duration:

Decreases hydration recovery (-0.3/s)

2
3-(b-TG) stimulant injector Stimulator 1s Delay; 240s Duration:
  • Increases Attention (+30)
  • Increases Perception (+30)
  • Increases Strength (+10)
  • Increases stamina recovery rate (+1)
220s Delay; 45s Duration:

Causes hands tremor

120s Delay; 120s Duration:

Decreases energy recovery (-0.25/s)

2
L1 (Norepinephrine) injector Stimulator Removes:Adds: for 120 seconds

1s Delay; 120s Duration:

  • Increases Endurance (+10)
  • Increases Strength (+20)
  • Increases maximum stamina (+30)
1s Delay; 60s Duration:
  • Decreases energy recovery (-0.45/s)
  • Decreases hydration recovery (-0.45/s)
2
P22 injector Stimulator 1s Delay; 60s Duration:
  • Decreases damage taken (except the head) (-10%)
  • Increases Stress Resistance (+30)
  • Increases Health (+30)
  • Increases Vitality (+30)
65s Delay; 60s Duration:
  • Decreases Endurance (-10)
  • Decreases stamina recovery rate (-0.8)
2
«Obdolbos» cocktail injector Stimulator 1s Delay; 1800s Duration:
  • Increases Endurance (+10)
  • Increases Strength (+10)
  • Increases Stress Resistance (+20)
  • Increases Charisma (+20)
  • Increases stamina recovery rate (+0.5)
1s Delay; 1800s Duration:
  • Adds
  • Adds
  • Decreases Memory (-20)
  • Decreases Intellect (-20)
  • Decreases Attention (-20)
  • Cause abdominal bleeding (+25%)
  • Reduces hydration recovery (-0.05/s)
  • Reduces energy recovery (-0.05/s)
  • Increases damage taken (except the head) (+20%)
  • Causes tunnel effect
2
M.U.L.E. stimulant injector Stimulator 1s Delay; 900s Duration:

Increases weight limit (+50%)

1s Delay; 900s Duration:
  • Decreases health regeneration (-0.1)
  • Increased damage taken (except the head) (+9%)
2
xTG-12 antidote injector Stimulator Removes:

6s Delay; 60s Duration:

Antidote

6s Delay; 60s Duration:

Decreases Health (-5)

2